Katarzyna Sokołowska

Chórmistrz, profesor na Wydziale Edukacji Muzycznej w Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz Wicedyrektor ds. artystycznych w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 w Warszawie. Prowadzi działalność pedagogiczną i naukową. Współpracuje w Centrum Edukacji Artystycznej jako redaktor muzyczny kwartalnika „Szkoła Artystyczna”, wykładowca kursów, ekspert do spraw chóralistyki szkolnej. Jest twórcą i kierownikiem naukowym Ogólnopolskiego Seminarium dla Chórmistrzów „Edukacja i wykonawstwo”, które odbywa się corocznie w ZPSM Nr 1 w Warszawie.
Wystąpiła z Chórem ZPSM Nr 1 na wielu konkursach chóralnych w kraju i za granicą, zdobywając nagrody i wyróżnienia m.in. Srebrny Dyplom na „ In Canto sul Garda” w Riva del Garda (Włochy) w 2005, Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie Chórów Dziecięcych i Młodzieżowych w Moskwie w 2006, I miejsce w kategorii chórów młodzieżowych i akademickich oraz Nagrodę specjalną – Grand Prix – Arcybiskupa Metropolity Krakowskiego Kardynała Stanisława Dziwisza na XVI Małopolskim Konkursie Chórów „O złotą strunę” w 2014. Na Międzynarodowym Konkursie Chóralnym „Kaunas Musica Religiosa” (w lutym 2015 roku w Kownie) otrzymała Dyplom dla najlepszego dyrygenta konkursu, a chór „Elsner Coro” zdobył I miejsce i Złoty Dyplom. W kwietniu 2017 roku, na Międzynarodowym Szczecińskim Festiwalu Muzyki Pasyjnej chór „Elsner Coro” otrzymał Złote Pasmo, a Katarzyna Sokołowska – Nagrodę „Dla najlepszego dyrygenta Festiwalu”. W listopadzie 2019 roku Młodzieżowy Chór Mieszany ZPSM Nr 1 pod jej kierownictwem zdobył I Miejsce w kat. chórów młodzieżowych oraz Złoty Dyplom na XV Międzynarodowym Festiwalu im. H. M. Góreckiego Rybnicka Jesień Chóralna.  W jej dorobku znajdują się koncerty promujące muzykę polską na Litwie, Węgrzech, we Włoszech, w Rosji, Czechach, Słowacji, Austrii i Izraelu. Pracuje jako juror konkursów chóralnych.
Dokonała nagrań utworów wokalno-instrumentalnych: Msza e-moll op.88 J. Elsnera, Msza góralska T. Maklakiewicza, Sonety Krymskie St. Moniuszki, Msza Niedokończona L. Janacka. Od 1999 roku stale współpracuje z Wydawnictwami Szkolnymi i Pedagogicznymi, dla których zrealizowała nagranie 7 płyt CD. Funkcjonują one jako dodatki do wydanych przez WSiP podręczników lub jako samodzielne projekty (m.in. „Polskie pieśni historyczne” – 2007).
W 2006 roku otrzymała odznakę honorową “Zasłużony dla Kultury Polskiej” oraz w 2009 roku Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”. 16 maja 2011 roku odebrała nominację profesorską.

Bożena Magdalena Mrózek

Chórmistrz, doktor sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej dyrygentura, absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach, studiów podyplomowych w dziedzinie emisji głosu i chórmistrzostwa w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz studiów podyplomowych w zakresie logopedii w Kielcach.  
Od 28 lat dyrygentka Chóru Kameralnego Portamento, który przez lata działalności koncertował w kraju i za granicą (m.in. Wielka Brytania, Niemcy, Ukraina, Bułgaria) oraz zdobywał krajowe i międzynarodowe nagrody w konkursach, przeglądach i festiwalach. W latach 2006 – 2014 koordynator regionalny Ogólnopolskiego Programu Śpiewająca Polska, a od roku 2015 kurator regionalnego projektu Akademia Chóralna – Śpiewająca Polska. W roku 2018 uhonorowana Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

Jakub Szafrański

Urodzony w 1988 roku, absolwent ZPSM im. Grażyny Bacewicz w Warszawie. Uzyskał stopień licencjata w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (UMFC) w specjalnościach Gra na Trąbce oraz Prowadzenie Zespołów Muzycznych. Na tej samej uczelni 2015 r. ukończył studia magisterskie w specjalności Dyrygentura Chóralna w klasie prof. zw. Ryszarda Zimaka oraz w specjalności kompozycja w klasie prof. zw. dra hab. Pawła Łukaszewskiego w 2017 r. (dyplomy z wyróżnieniem).

W 2012 r. założył Męski Zespół Wokalny Foyer. W kwietniu 2013 r. na podstawie rękopisów zgromadzonych w BUW zrekonstruował Missa pro defunctis warszawskiego kompozytora międzywojnia – Jana Adama Maklakiewicza, a następnie poprowadził powojenne prawykonanie tego utworu w kościele św. Marcina w Warszawie. W kwietniu 2015 r. założył Koło Artystyczno-Naukowe Dyrygentury Chóralnej w UMFC zostając jego pierwszym przewodniczącym. W marcu 2015 r. został dyrygentem-asystentem w Chórze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Prowadzony przez niego chór żeński SGH zdobył I miejsce podczas I Międzynarodowego Konkursu Chóralnego „Cantu Gaudeamus” (2016) oraz II miejsce podczas Międzynarodowego Konkursu Chóralnego w Warnie (2017). Od 2016 r. jest dyrygentem-asystentem i kompozytorem w męskim chórze Cantores Minores, działającym przy Archikatedrze św. Jana Chrzciciela w Warszawie. W Październiku 2017 jako wykładowca rozpoczął współpracę z Wydziałem V Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina.

Jego kompozycje także znajdują się w repertuarze wielu zespołów jak: sekstet wokalny proMODERN, Poznański Chór Kameralny, Chór SGH, Kammerchor Hannover, Zespoły Wokalne UMFC. Z okazji 60. Jubileuszowego Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, Jakub Szafrański napisał utwór Karpaty na zamówienie Związku Kompozytorów Polskich. Premiera Karpat odbyła się odbyła się na Zamku Królewskim (2017), a Orkiestrę Muzyki Nowej poprowadził maestro Szymon Bywalec. Koncert był wydarzeniem w ramach The Central European Music Forum.

Od stycznia 2022 roku jest kierownikiem Zespołu Wokalnego Polskiej Opery Królewskiej.

Aleksandra Kopp

Absolwentka Akademii Muzycznej w Warszawie na kierunku Dyrygentura Chóralna. W Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy ukończyła podyplomowe studia chórmistrzostwa i emisji głosu. W latach 2007-2017 pracowała w Państwowym Zespole Ludowym Pieśni i Tańca Mazowsze, początkowo jako korepetytor, a później jako kierownik chóru i dyrygent. Współpracowała m.in. z Warszawską Operą Kameralną, Teatrem Polskim w Warszawie, Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie. Przygotowywała chór do wielu produkcji. Zdobyła szereg nagród w konkursach chóralnych w Polsce.
Jest pedagogiem emisji głosu. Współpracowała przy filmie Pawła Pawlikowskiego pt. Zimna Wojna, gdzie przygotowała wokalnie oraz uczyła dyrygowania aktorów odgrywających główne role.
Jest Ambasadorem swojego rodzinnego miasta Stalowa Wola. Tytułem Ambasador Stalowej Woli zostają uhonorowane utalentowane osoby związane z miastem, dążące do stałego rozwoju, które dzięki swej ciężkiej pracy zdobywają sławę w Polsce i w świecie.

Maria Hubluk-Kaszuba

Dyrygent, chórmistrz, sopran koloraturowy. Ukończyła łódzką Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów na kierunku Edukacja Artystyczna w klasie dr hab. Barbary Sobolczyk. W 2012 roku ukończyła z wyróżnieniem Podyplomowe Studium Chórmistrzowskie w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Jest założycielem i dyrygentem działającego od 2013 roku kameralnego chóru żeńskiego Rebelové. Prowadzi Chór Mieszany Zespołu Szkół Muzycznych im. St. Moniuszki w Łodzi a także Ogólnouczelniany Chór Akademii Muzycznej w Łodzi. Z chórami, które prowadzi zdobywa nagrody i wyróżnienia na konkursach chóralnychw kraju i za granicą. Kilkakrotnie wyróżniana nagrodą dla najlepszego dyrygenta festiwalu.

Była trenerem wokalnym Chóru Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina, gdzie w latach 2016-2021 pełniła także funkcję asystenta chórmistrza. Przez wiele lat prowadziła łódzki Chór Nauczycielski przy Klubie Nauczyciela.

Ukończyła także studia na wydziale Sztuk Scenicznych w klasie śpiewu solowego prof. dr hab. Urszuli Kryger i dr hab. Patrycji Krzeszowskiej-Kubit. Obecnie nadal kształci głos pod okiem wybitnej polskiej sopranistki – Edyty Piaseckiej. Jako solistka zadebiutowała rolą Zosi w operze Flis Stanisława Moniuszki. Brała udział także w koncertowych wykonaniach oper w Filharmonii Zielonogórskiej Flis S. Moniuszki [Zosia], w Filharmonii Łódzkiej m. in. Dziecko i czary M. Ravela [Pasterka], Parsifal R. Wagnera [Dziewczę kwiat] czy La Traviata G. Verdiego [Annina]. Koncertowała również jako solistka wraz z chórem Filharmonii Łódzkiej oraz kameralnym chórem Vivid Singers w takich dziełach jak Requiem G. Faure, Msza Piotrowińska S. Moniuszki czy Exultate Jubilate W. A. Mozarta. Jest zapraszana do udziału w kameralnych koncertach festiwalu Kolory Polski. Bierze także udział w koncertach solowych na terenie całego kraju.